piątek, 22 czerwca 2012

Sopocka zupa rybna z miruną i łososiem


Początek lata oznacza, że odczuwam niepohamowaną chęć wyruszenia nad morze. Zanurzenie stóp w nagrzanym piasku, spacer wzdłuż wydm i złapanie kilku piegów na nosie to najlepszy sposób na powitanie mojej ulubionej pory roku. Oczywiście nie mogę też doczekać się wizyty w tradycyjnej smażalni oraz smaku zupy rybnej.  Do tej ostatniej miałam jeszcze niedawno spory dystans, ale gdy w ubiegłym roku spróbowałam zupy sopockiej, stała się moją ulubioną. Zaraz po pomidorówce!
Zapewniam, że mój przepis nie ma nic wspólnego z gotowaniem rybich głów. Zupa bazuje na wywarze z zieleniny, a ugotowane filety ryb są miękkie, delikatne i nadają wykwintnego smaku.


Składniki dla 3-4 osób:
6 szklanek wody
Zielenina: 1 marchewka, 1 pietruszka, 1 cebula, kawałek selera, pół małego pora, gałązka natki pietruszki
pół szklanki białego wina
4 ziarenka ziela angielskiego, 2 listki laurowe, pieprz, sól i estragon do smaku
filet z miruny ok. 150 g
filet z łososia ok. 150 g
pół szklanki przecieru pomidorowego
2 plasterki cytryny

Do zagotowanej wody wrzucamy umytą zieleninę, dodajemy łyżeczkę soli i gotujemy przez 15 minut, aż warzywa będą miękkie. Następnie wyjmujemy z wywaru marchewkę, selera i pora, które kroimy w paseczki. Cebulę i natkę pietruszki wyrzucamy. Do wywaru dolewamy wino, przyprawiamy zielem angielskim, listkami laurowymi oraz pieprzem i dodajemy umyte, pokrojone w dość duże kawałki, filety z miruny i łososia. Gotujemy na wolnym ogniu przez 10 minut, po czym dodajemy przecier pomidorowy i plasterki cytryny. Gotujemy kolejne 5 minut. W ostatniej minucie dorzucamy warzywa pokrojone w paseczki, szczyptę estragonu i ewentualnie szczyptę soli/pieprzu, jeśli potrzeba.
Zapewniam, że zupa jest wyśmienita!




2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie sama zupa rybna jest bardzo smaczna i muszę przyznać, że jest to danie praktycznie na każdą porę roku. Ja bardzo chwalę sobie również smacznego łososia od https://mowisalmon.pl/produkty/losos-norweski-caly/ i muszę powiedzieć, że jak dla mnie smakuje on wyjątkowo dobrze.

    OdpowiedzUsuń